piątek, 30 listopada 2012

lamowanie dekoltu w szpic w dzianinowej bluzce - krok po kroku

Dzisiaj pokażę jak lamować dekolt w szpic w bluzce z dzianinki przy pomocy maszyny do szycia. Bluzkę jaką szyję kroiłam z wiskozy włoskiej - swoją drogą świetna do noszenia:-). Jej krój jest prosty, bowiem ma wzorek bardzo gęsty i wszelkie dziwactwa i tak nie byłyby w niej widoczne.
Zszyłam ramiona i skroiłam lamówkę o szerokości 3cm:


następnie przypięłam lamówkę prawą stroną do lewej strony bluzki - lamówkę należy lekko naciągnąć, żeby zbierała dekolt a nie rozciągała go


i przeszyłam ściegiem elastycznym (maszyna idzie 2 razy do przodu i raz do tyłu)


należy dokładnie zakończyć w narożniku szpicu dekoltu



i druga strona


obie strony lamówki muszą idealnie stykać się dokładnie w miejscu szpicu dekoltu 


końce lamówki z lewej i prawej strony złapałam szpilką


robimy skos, tzn przeszywamy po skosie tworząc szpic w lamówce



wówczas ładnie układa się na dekolcie


czubek podcięłam, żeby móc lepiej zagiąć lamówkę do środka



szpic dekoltu bluzki należy naciąć (ostrożnie żeby nie przeciąć szwu i należy to zrobić z dokładnością do mm żeby później ładnie uformował się nam szpic)



Następnie lamówkę wywijamy na prawą stronę bluzki i zaginamy brzegi do środka - tak jak w lamówce zaprasowanej - co prawda można przed szyciem lamówkę zaprasować i wówczas sama będzie się zawijała brzegami do środka, a to ułatwienie nie tylko dla początkujących ale i zaawansowanych szyjących





  tu podłożyłam kawałek tkaniny konstrastującej żeby lepiej pokazać szpic


tu przypięta lamówka, gotowa do przeszycia na maszynie





i gotowe


Jak mąż wróci z pracy to zrobi mi zdjęcie w tej bluzce i zaprezentuję się w moim skromnym odzieniu :-))))

edit....wstawiam fotkę bluzki na mnie (lepiej późno niż wcale)



25 komentarzy:

  1. lubię takie wykończenie, bo rzeczywiście trzyma dekolt w ryzach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny dekolt przybrany w lamówkę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Melu - z góry dziękuję! Bardzo dobry tutorial - na pewno mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak samo robię -to znaczy nie robię, bo nie cierpię dekoltów w szpic :-)))Tak byłaś zajęta robieniem tutka ,że o mnie zapomniałaś ,a u nas śnieg!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zapomniałam:-) a co zakopało Cie????

      Usuń
    2. Zasypało !!!! Z nieba leci okropnie dużo tego białego mokrego świństwa!!ale jestem zabezpieczona ,jakby mnie odcięło od świata ,mam dwie czekolady i flachę różowego kalifornijskiego wina ha!

      Usuń
    3. to za małe zapasy zrobiłaś, bo jak my wpadniemy to zjemy raz dwa. A tak apropos czekolady to mojej nie tykaj bo.....:-))

      Usuń
    4. no weź nie po to ją targałam z Pragi ,żeby niecnie zeżreć :-) Twój Chłop by mi tego chyba nie wybaczył....:-)

      Usuń
  5. o! tego jeszcze nie przerabiałam, zatem na pewno skorzystam!
    A ja przyznaję Ci wyróżnienie Liebster Blog i zapraszam do zabawy!http://libeelula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za wyróżnienie, juz odpowiedziałam na pytania na Twoim blogu

      Usuń
  6. Przyda się ta instrukcja, bo mnie takie wykańczanie średnio idzie, a u Ciebie świetnie wytłumaczone i bardzo czytelne zdjęcia :)
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobra instrukcja i świetna bluzka. Szkoda tylko, że mąż jeszcze nie wrócił i nie ma zdjęcia :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no maż wrócił z pracy ale przy świetle żyrandolowym to kiepskie fotki wychodzą i czekam na środę jak będzie mąż w południe w domu

      Usuń
  8. Super instrukcja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny poradnik, muszę go kiedyś wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za tutorial! Lubię dekolty w szpic a do tej pory nie wiedziałam jak je ładnie wykańczać. W najbliższym czasie skorzystam z twojego poradika!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, bardzo dziękuję! Stanęłam w martwym punkcie szpicu i nie potrafiłam pójść dalej, uratowała mi Pani bluzkę... i dobry humor :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Nie wiem co zrobiłam nie tak. W końcowym etapie kiedy przewracam lamówkę na prawą stronę szpic mi się bardzo marszczy jakby było go jeszcze za dużo. A do tamtego momentu wydaje się że jest wszystko idealnie tak samo zrobione. Ratunku!

    OdpowiedzUsuń