poniedziałek, 11 czerwca 2012

spodnie z bluzy dresowej

Nigdy bym nie pomyślała, ze będę coś takiego robiła. Zupełnie niespodziewanie dostałam zapytanie 
o przerobienie bluzy dresowej na takie oto spodnie:


Pomyślałam sobie, że to może być ciekawe doświadczenie i zgodziłam się. 
Pewnie nie jedna z nas mogłaby sobie takie zrobić nawet w celu szurania w nich po domowych włościach. Bluza z której uszyłam spodnie ( i to nie jedna bo rzecz dotyczy grupki młodzieży) była luźna i o rozmiar za szeroka więc było z czego robić. A oto krok po kroku jak sobie takie galoty sprawić :-)

Robimy pomiary:
1. na wysokości zaczynających się kości miednicy
2. szerokość bioder
3. wysokość stanu tj. od miejsca pomiaru z pkt 1. do krocza
4. szerokość uda
5. długość od krocza do kostki (nogawka wew)
6. długość od pkt 1 po zewnętrzej do kostki (nogawka zew)
7. obwód kostki

Przygotowujemy bluzę 


Najpierw obcinamy rękawy, ściągacz i wypruwamy kieszonkę (moja wersja będzie bez kieszonki)



Składamy bluzę na pół


Teraz szerokość mierzoną z pkt 1 dzielimy na 4 i dodajemy 1cm luzu ( czyli w obwodzie 4cm) oraz zapas na szwy


to samo robimy na wysokości bioder ( tak jak się kończy stan tj. pkt 3)


Od stanu odmierzamy 12-13cm i zaznaczamy- to będzie miejsce, gdzie się obniży krok spodni i wytnie łuk znajdujący się pomiędzy udami. Robimy zarys i obcinamy niepotrzebne części. Długość nogawek kończy się na wysokości podkroju szyi. 


Tak prezentują się rozłożone części przodu i tyłu. Mają być takie same. Przyszpilowałam je już do zszycia. 


Teraz przykładamy obcięte rękawy by wyrównać szerokości. Rękawy będą łączone z wyciętą przed chwilą częścią przodu i tyłu.


 Teraz zszywamy wycięty przód i tył 


a następnie doszywamy do nogawek obcięte wcześniej i dopasowane w szerokości rękawy 



trzeba uważać aby szwy na łączeniach się dobrze zbiegły 


Czas na ściągacz w pasie. Odmierzamy ściągacz licząc obwód w pkt 1 minus 4 cm


szpilujemy i przyszywamy lekko naciągając ściągacz (tak jak gumę)


Po wszyciu ściągacza zrobiłam dziurki i przeciągnęłam sznureczek z kaptura


Szwy rozprasowuję po każdym przeszyciu i mam nadzieję, że Wy również tak robicie. Na koniec wywróciłam spodnie na prawą stronę i wyprasowałam żeby ładnie się układały.


Ciekawa jestem czy ktoś pokusi się zrobić sobie takie *-) 
Buziaki i dobranoc.

38 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dzięki, mam nadzieję, ze się przyda

      Usuń
    2. Patrz Mela, teraz pół Holandii będzie chodzić w bluzowych spodniach :)))
      Ale ale Bartas ... to by się nadawało do Twojego wyzwania "coś męskiego z damskiego" ... albo odwrotnie hihihi :)))

      Usuń
    3. albo coś męskiego z uniseksu :-)

      Usuń
  2. RE-WE-LA-CJA!!! Niesamowicie mi ten pomysł przypadł do gustu :D Dziękuję za podzielenie się, bo jestem typowym "domowym dresiarzem" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz, to teraz czyham na Twoim blogu aż pokażesz jak je zrobiłaś

      Usuń
  3. Super kursik Melu!!! No i świetny recykling :)))
    Masz coraz ciekawsze zlecenia!!! Gratuluję i życzę wielu kolejnych, równie inspirujących :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki kochana, a co do ciekawych zleceń to uważam że bardzo to rozwija twórczo

      Usuń
    2. I tak właśnie powinno być, bo im trudniejsze wydaje się zlecenie, tym nie tylko większa satysfakcja z jego wykonania ale przede wszystkim poznaje się nowe techniki i triki :)))

      Usuń
    3. i to jest w tym najfajniejsze

      Usuń
    4. I to nas inspiruje do dalszych prac :)))

      Usuń
  4. wowowowo ale czad...no zrobię sobie w ramach rozrywki...dobrze że nie wyrzuciłam jeszcze takiej bluzy!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Melaniu, jesteś GENIALNA!! Na pewno się pokuszę i uszyję, linkując Twój pomysł (jeśli pozwolisz?). Jestem fanką recyklingu, więc nie mogłabym nie skorzystać z tego projektu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozwolę, linkuj linkuj i szyj

      Usuń
    2. zapomnaiąłm napisać ze strasznie mnie ciekawią Wasze wersje tych spodni

      Usuń
  6. Świetne! Jak tylko dorwę gdzieś w lumpie taką duża bluzę to ja tak przerobię :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaa Polak potrafi :-) a Polka w szczególności hihi

      Usuń
  7. za kazym razem nie moge sie nadziwic ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. o rety świetne :)
    chociaż wygląda na czasochłonne :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wbrew pozorom wcale nie....niecałą godzinkę Ci to zajmie :-)

      Usuń
  9. Super :)) czy mogę skopiowac Twojego posta i zamiescić na moim blogu oczywiście spodnie takie uszyje uwielbiam takie przeróbki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wolałabym abś podlinkowała :-) niezmiernie ciekawa jestem jak uszyjesz te spodnie jak będą wyglądały na Tobie

      Usuń
  10. Niezłe koleżanko :-))Moja Panda już jęczy "Zrób mi,zrób!!"

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy pomysł, naprawdę mnie zaskoczyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to miło, dziękuje, sama także jestem zaskoczona z efektu

      Usuń
  12. No super spodnie, nie wpadłabym na takie coś :) muszę chyba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Melania- bomba. Rewelacyjne spodnie, świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł! Mam nadzieję, że mąż nie zauważy jak mu zwinę jedną bluzę :) Świetny blog, żałuję, że trafiłam do Ciebie tak późno, ale lepiej późno niż później :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki za niezauważone podkradniecie bluzy:-P zapraszam częściej na mój blog a skoro lubisz przerabiać to niebawem pokażą sie spodnie z koszuli męskiej

      Usuń
  15. Witam,
    właśnie złapałem zajawkę na uszycie sobie takich zarówno sobie tzn. męskich ,jak i dla dziewczyny damskich ....tylko jedno pytanko ...rozumiem ,że najlepiej wybierać największy rozmiar bluz ?:) (damskie nawet z męskiej bluzy?:) ....wiem ,może zadaje idiotyczne pytanko...ale do tej pory raczej miałem małą styczność z szyciem.... :)
    pozdrawiam
    PS. pomysł geeenialny i wyglądają te spodnie super....,a może masz jeszcze inne pomysły na ciuchy z dresów ?:) może coś dla facetów ?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. im większa bluza tym masz większe możliwości zrobienia wygodnych spodni czyli takich, które nie będą ciągnęły w kroku podczas wykonywania różnych ruchów. Damskie czy męskie można wykonać z jakiejkolwiek bluzy byle dużej w rozmiarze, Można z bluzy także zrobić haremki

      Usuń
  16. Witam, rewelacyjny pomysł,
    Mam zamiar takie zrobić dla synka wiek 3,5 roku.
    Mogę prosić o wskazówki jesli chodzi o biodra i krok? Bo rozumiem że to były spodnie dla osoby dorosłej?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. dla dziecka krok obniżyłabym o ok 6-7-cm, w biodrach na płasko dałabym po 1,5 cm luzu a w pasie od obwodu odjęłabym 10% i taką długą wszyłabym gumkę

    OdpowiedzUsuń